Projecten Stichting-C4

Start ‘s Tof

Start ‘s Tof is een van de eerste projecten van Stichting-C4 en daar zijn we trots op. In opdracht van gemeenten wordt werkzoekenden op een leuke interactieve manier inzicht in zichzelf, hun handelen en mogelijkheden geboden.

De coaches en adviseurs van Stichting-C4 begeleiden de deelnemers bij het starten van hun droomonderneming, het vinden van opdrachten of een (nieuwe) baan. Deelnemers leren zichzelf en hun wensen en doelen kennen, hoe ze zichzelf kunnen presenteren en effectief kunnen netwerken. Maar ook praktische zaken als marketing, boekhouding en juridische kwesties komen aan bod. De rode draad in het traject is zelfredzaamheid en ondernemend gedrag. Moeten deelnemers daarbij uit hun comfortzone stappen? Jazeker, dat is waar ze het meest van leren. Deelnemers voelen zich na deelname gesterkt in wie ze zijn, wat ze willen en kunnen.

Start ’s Tof heeft in de gemeenten Woerden en Nieuwkoop tot erg mooie resultaten geleid. Het project wordt in 2018 hoogstwaarschijnlijk herhaald.

StartSein

StartSein werd ontwikkeld nadat Start ’s Tof tweemaal gedraaid had. StartSein is gericht op mensen met een langdurige afstand tot de arbeidsmarkt en is gericht op het activeren van motiveren van mensen, zodat zij (weer) een zinvolle bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij. Dat kan in velerlei vorm, bijvoorbeeld door vrijwilligerswerk. In wezen in Start ’s Tof het vervolg op StartSein. StartSein is erg individueel ingericht, zodat iedereen de coaching krijg die hij of zij nodig heeft.

Met StartSein realiseerde Stichting C4 in de gemeente Woerden mooie resultaten en het project wordt hoogstwaarschijnlijk herhaald.

Sleutel tot Succes

De ‘Sleutel tot succes’ is een project van Techniekschool en het biedt mensen zonder opleiding of (binnenkort) zonder recht op een uitkering de mogelijkheid om de opleiding tot assemblagemonteur te volgen. De coaches van Stichting C4 verzorgen de mentale training die bij de opleiding hoort.

De Sleutel tot Succes is al twee jaar met groot succes uitgevoerd, Iwan en Jeroen zien uit naar de volgende editie!

Workshop ‘Ondernemend gedrag’

Deze workshop maakt onderdeel uit van een uitgebreider programma. Ondernemend gedrag komt altijd van pas, ook als je geen onder bent of wil worden. Ondernemend denken en handelen helpt je ook als je een baan hebt of zoekt. Je staat zelf aan het roer van je eigen carrière. Ook hier spelen zelfredzaamheid en autonomie een belangrijke rol. Stichting C4 is ervan overtuigd dat deze manier van denken al vroeg aangeleerd moet worden, daarom biedt zij dit programma graag op scholen aan. Niet uitsluitend natuurlijk, want je bent nooit te oud om te leren. De workshop werd enthousiast ontvangen op het Minkema College in Woerden.

Zomerondernemer

Elk jaar werken de coaches van Stichting C4 mee aan het project Zomerondernemer in verschillende regio’s. Jongeren starten in de zomer hun eigen onderneming. De afgelopen jaren zijn daar mooie initiatieven en goedlopende bedrijven uit voortgevloeid.

Wat in het vat zit…..

De volgende projecten staan op stapel:

Meet & Match Day

Mental Fitness